Dali té plavbě vše. Když nemohli plout po moři, táhli drakkar po souši, obklíčeni nepřáteli. Nakonec však z mlhy přinášejí jen ohořelý kýl a zmrzačené tělo svého jarla.
Přesto odcházejí bojovat do mlhy dál, znovu a znovu.
Srdce bije. Loď pluje. Plavba pokračuje.
Srdce Drakkaru je malá víkendová obsahovka pro 8 hráčů a několik málo CP. Vezme vás do pochmurného světa fantasy vikingů. Společně prožijete příběh posádky jednoho drakkaru, jež zabloudila v mlhách šílenství a zatracení při pokusu vyplout tam, kam ještě nikdo jiný nevyplul.
Srdce Drakkaru je remake příběhu, kterou jsem vyprávěla na Příbězích vikingů v roce 2019. Je zhutněný a zkrácený tak, aby fungoval jako samostatný komorní příběh.
Styl hry
Atmosféra hry je severská, zlověstně mystická, trochu morbidní a chvílemi podivná až trochu psychedelická. Příběh bude o osudu jednoho malého vikingského klanu, o poškozených hrdinech, společných přísahách a věrnosti až do Valhally, o sebeklamu, posedlosti a rozličných psychických poruchách.
Většinu hry strávíte v atmosférické vikingské vesničce kde budete hrát své osobní zápletky, odkud budete vyrážet na podivné výpravy do okolních mlžných lesů. Na tyto výpravy naši hrdinové vyrážejí zásadně posilněni mystickými houbami, po jejichž požití se cítí silnější, ale také se jim často stírají hranice mezi snem a realitou (houby budou samozřejmě jen rekvizita, hráči žádná skutečná psychedelika požívat nebudou! 🙂 ). Na hře nebude potřeba velký počet CP, protože zvlášť výpravy jsou koncipované tak, aby si spolu hodně hráli hráči spolu, vč. bojových scén (viz mechanika posednutí).
Hra používá skripty, o kterých hráči budou vědět dopředu. Většinu jednání a rozhodnutí postav budete mít ve svých rukou, ale v některé momenty vás skripty navedou, co mají vaše postavy v dané scéně udělat, nebo v jaký čas je nutné učinit některé rozhodnutí.
Ve hře jsou i bojové scény s měkčenými zbraněmi, ale ne všechny postavy musí aktivně bojovat. Hra však nestojí na boji: na výsledek hry pak nemají žádný vliv vaše reálné bojové dovednosti, během hry nelze umřít v boji (pokud vám to nepřikáže skript), hru obecně nelze vyhrát či prohrát, lze ji jen prožít.
Hra je fyzická, postavy na sebe hodně sahají, ale fyzické násilí mimo boj je omezeno max strkanicí nebo lehkým zápasem. Fyzická romantika a intimita je zastropována maximálně lehkým polibkem se souhlasem obou zúčastněných. Se znásilněním hra nepočítá a není tématem hry. Neznásilňujte, tečka.
Čekají vás také rozličné společné rituály, nějaké to vikingské hodování a trocha toho skandinávského zpívání (Wardruna – Helvegen (The Way To Hel))
Pokud se chcete naladit na atmosféru ještě před hrou, pusťte si třeba film Valhalla Rising, případně Thirteen Warrior. Nebo si zahrajte Hellblade: Senua’s Sacrifice.
Co od nás dostanete…
- Dostanete připravenou postavu a příběhový obsah na celou dobu hry.
- Dostanete všechny potřebné rekvizity.
- Pokud nemáte vlastní, můžeme vám půjčit měkčené zbraně.
- Dostanete místo na spaní pod střechou, v pravěkých domcích s hliněnou podlahou.
- Dostanete najíst v průběhu hry.
- Na hře bude školený konzultant se kterým můžete řešit jak svoje linky a postavy, tak své případné reálné psychické či fyzické nepohodlí či jakékoli jiné potíže.
…a co nedostanete
- Nedostanete kostýmy – na hru si musíte sami opatřit pseudovikingský kostým a doplňky. Více viz Praktické -> Kostýmy.
- Nedostanete velký komfort – na hře může být zima či deštivo, spí se ve spacácích na zemi v nevytápěných chatrčích.
- Nedostanete instantní zážitek – resp dostanete ho pokud půjdete hře a příběhu naproti, ale musíte s námi na svém zážitku spolupracovat. Také moc nečekejte dojemné happyendy.
- Na takhle malou hru pravděpodobně nebudu mít dedikovaného profi fotografa. Někdo z organizátorů foťák vezme a rád vám nafotí nějaké portrétovky a třeba i pár scén, ale nečekejte zázraky.