Postavy

Gunnar, padlý Jarl

Prudký, bojovný a charismatický, obdivovaný vůdce Klanu Mlžných Údolí, legendární hrdina pověstný svojí nezranitelností. Přesto ho nyní přinášejí těžce raněného. Gunnar není hráčská postava a většinu hry bude jen bezvládně ležet, přesto je pro ostatní postavy velice důležitý.

Sigurd, Jarlův bratr

Se svým dvojčetem Gunnarem léta soupeřili o moc a prestiž, než Gunnarova prudkost a dravost zvítězila. Opatrnější a moudřejší Sigurd tak zůstal v bratrově stínu… až doteď? Od Gunnarova pádu leží na Sigurdovi velké břímě – musí se postarat o svůj klan a urovnat krevní mstu s klanem Tichých vřesovišť. A s bratrovým stínem se střetává i nadále: jak vlastně soupeřit s legendou která se stále nafukuje, s hrdinou který na rozdíl od Sigurda nedělá žádné chyby, protože většinu času leží bezvládně v táboře? Sigurd je však odhodlaný jejich velký úkol dotáhnout do konce a na drakkaru skutečně vyplout.

Endre Stavitel

Endre je na místní poměry takřka vzdělancem. Řemeslník a umělec, který mnohé procestoval, věří v neomezené možnosti lidského intelektu, ve své schopnosti a ve svoji nespoutanou vůli. To on poprvé postavil Skidbladnir a své lodi a její plavbě zasvětil celý život. A postaví ji klidně znovu, ještě pevnější. Muž, který se chce vyrovnat Bohům a který je svým dílem tak posedlý, že v procesu ztrácí sám sebe. Kam až kvůli němu dokáže zajít?

Ís, Dítě Moře

Mladou Ís vyplavilo studené moře na místní pobřeží, když byla ještě malé dítě. Když ji Endre našel zamotanou v sítích, ujal se jí a vychoval ji jako vlastní. Ís tak ví mnohé o lodích a mořeplavbě a zná mnoho zkazek z širého světa, ač ho zatím nemohla prozkoumat sama. Její zvláštní původ z ní v očích některých dělá svatou ženu. Když se během jejího dospívání navíc ukázalo, že dokáže vykládat runy a rybí kůstky, začal jí naslouchat kdekdo a její vliv v klanu vzrostl. Ís svými věštbami klanu ráda pomůže, chce však nyní zažít také opravdové dobrodružství a na výpravy ji její opatrovník Endre dosud nikdy nepustil. To hodlá Ís nyní změnit.

Jorunn Štítonoška

V jarlovské družině našla nový domov poté, co byla její rodná vesnice celá vypálena. To bylo již dávno a nyní je Jorunn šampionkou klanu a obávanou bojovnicí, která Jarlovi přísahala svůj život – s tím že pokud ho snad jednou nechá padnout, zemře spolu s ním. Snad proto zůstala s Torleifem coby jediní karlové (elitní družina jarla), kteří došli s Gunnarem až k Baldrově svatyni. Jorunn coby šampionka je obdivovaná, přesto však trpí samotou a říká se o ní že nedokáže milovat, ačkoli by chtěla (což se však během hry může změnit). Snad právě proto střídá manické záchvaty hodrého hýření a opileckého hodování s náhlými propady do depresí a dávných traumat? Její hanebné selhání také způsobilo prohranou bitvu a zkázu Skidbladniru, za což nese hanbu jež dosud nebyla odčiněna. 

Torleif (karl)

Známý berserk a vyhlášený plenitel, vyžívající se v boji a chlapáckých kratochvílích. Spolu s Jorunn jediní karlové (elitní družina jarla), kteří zůstali stát při Gunnarovi. Torleifova hvězda stoupá a všichni si šeptají, že nejpozději na sněmu vyzve Jorunn na souboj o post šampiona klanu. Ale spolu s nepřáteli se ho začínají obávat i jeho přátelé. Jeho výbuchy hněvu a agrese jsou nebezpečné a stále častější. Stály i za vleklou válkou s sousedním Klanem Tichých Vřesovišť, která se táhne už několik let a teprve nyní se snad blíží její konec. Nikdo zatím neví co ho žere, proč je tak vznětlivý a vyvolávající problémy. 

Nøkkel (thrall)

Gunnarův thrall, tedy neurozený služebník a řadový bojovník. Tam kde jiní vynikají svojí chrabrostí, je Nøkkel spíše úskočný a vychytralý posluha, který ovšem dovede leccos zařídit. A jarl tyto jeho schopnosti dokázal využít a svěřoval mu i důležitá poselství či vyjednávání. Nøkkel měl proto dokonce jarlem přislíbeno, že se brzy stane dalším karlem klanu. Naopak nikdy nepřirostl k srdci Sigurdovi a Torleifovi a bude nyní potřebovat všechnu svoji šikovnost, aby ho místo toho nečekalo vyhnanství či něco ještě horšího… Balancuje na ostří nože také v několika vlastních intrikách. 

Aísling (otrokyně)

Vleklá krevní msta mezi sousedními klany se táhne už několik let. Urozená Aísling byla z Klanu Tichých Vřesovišť unesena a už několik let je držena jako rukojmí a jarlova osobní otrokyně. A Gunnar se Sigurdem ji neváhali vynalézavě trýznit, snad aby ulevili své bolesti ze ztráty sestry. Blížící se příměří jí však snad konečně umožní návrat domů? Pokud se tedy ještě vůbec dokáže vrátit. Aísling prošla s Klanem Mlžných Údolí celou anabázi s drakkarem a prožité útrapy ji velmi změnily. Trpí také podivnými záchvaty, při kterými občas promlouvá hlasem těch, jež již pozemský svět opustili.

Sorvi z Tichých Vřesovišť

Sorvi, dcera jarla Knuta, přichází do Mlžných údolí z Klanu Tichých Vřesovišť, aby ukončila vleklou krevní mstu mezi oběma klany. Čeká ji mnoho jednání a hledání spravedlivých řešení starých křivd. Sorvi v tomto hodlá být neustupná, její klan koneckonců válku nezačal. Čeká ji možná také sňatek, díky kterému snad mezi klany opět zavládne mír, jak tomu bylo dříve. Sorvi má v klanu stále přátele a od dětství se zná s umírněným Sigurdem, což jí může vyjednávání usnadnit. Netuší však, jak moc se její sousedé pod Gunnarovým vedením změnili a do jakého podivného společenství se to nyní má vdát.