Mechaniky a chování

Obecné

Fyzická a psychická bezpečnost

Bezpečnost všeobecně má přednost před hrou. Pokud se hráč bude cítit opravdu za mírou své psychické či fyzické komfortní zóny, je možné využít pravidla RUDÁ STOP, které okamžitě zastaví hru a umožní hráči odejít stranou. Ten poté může kdykoliv navštívit některého organizátora, který s ním problémovou situaci může v poklidu probrat. V případě zranění se hra přerušuje automaticky. Na hře bude přítomen zdravotník a člověk na psychickou bezpečnost, který případné zranění může ošetřit či zajet do nemocnice.

Pokud byste měli pocit, že ještě nejste na hranici RUDÉ STOP a nechcete kazit hru ostatním hráčům, ale prostě vám jen dané téma není příjemné, má hra heslo TOČÍ SE MI HLAVA/JE MI NEVOLNO, které hráči umožní bez přerušení odejít a vyhledat případnou pomoc organizátorů.

Intimita

Pro znázornění sexu nebo intimnějších kontaktů platí několik pravidel:

Pokud vím, že s nějakým jiným účastníkem hry bude řešit intimní kontakt, je lépe si dopředu domluvit, jak přesně se budeme chovat, aby bylo vše pro obě strany komfortní.

V případě, že k dohodě dopředu nedojde, bude sex ztvárněn tak, že si oba účastníci vzájemně propletou prsty mezi sebe. V případě, že se jedná o sex lešije s vílou (který má simulovat spojení s rostlinnými výhonky lešije), tak propletení předchází pomalý dotyk lešije prsty po předloktí víly. Dotýkání jiných částí těla není dovoleno. V případě, že někomu vadí i výše zmíněné dotyky, tak to oznámí během seminářů.

Herní znásilnění je možné pouze po předchozí dohodě (ideálně před hrou, v nouzi během hry). Tedy i pokud postava potřebuje znásilnění ke svému příběhu a nyní je ideální chvíle, tak ho stejně nesmí provést, pokud nedošlo k dohodě, že ano a jak.

Násilí

Fyzické násilí není tématem hry a nemělo by se příliš vyskytovat. Pokud se tak přeci jenom stane, je třeba používat jen lehké prostředky a případně se nenápadně týrané osoby zeptat, co je, nebo není pro ni v pořádku.

AKCELERACE/DEAKCELERACE DĚJE

Na hře se může vyskytnout scéna, při níž si řeknete, že je dobré ji vyhrotit či opačně vám nebude příjemná. Pro tento případ zde máme zavedená tzv. palcová gesta. Pokud si myslíte, že toho ještě snesete více, dáte dotyčnému signál – palec nahoru. Znamená to, přidej, vydržím více. Palec dolů poté znamená opak, tedy je to už na hranici mé komfortní zóny. Uber prosím.

Gesto s palcem jde použít při hádce, boji zblízka apod.

DĚJSTVÍ

Čas je ve hře záměrně zrychlen, aby nedocházelo k nudným pasážím, jsou tedy události zhuštěny. Navíc hra pracuje s dějstvími, jejichž začátek a konec vždy oznamuje troubením na roh a voláním názvy dějství. Existují tři typy dějství: nerag, dúan a společná fáze.

Při vyhlášení neragu odcházejí hráči do sídla svého rodu. Budou řešit příběhy v rámci rodu.

V dúanu se hráči shromáždí na místo podle své rasy (herní skupiny). Budou hrát záležitosti týkající se rasy (lešijové, víly, hejkalové).

Ve společné fázi jsou všichni hráči pohromadě v tábořišti.

Řeč bubnů

Pokud se ozvou bubny, je to signálem pro hejkaly, že se v lese objevilo nebezpečí. Měli by ihned všeho nechat a dostavit se na své shromaždiště. Ostatní bubny neřeší. Mohou se strachovat o hejkaly, ale je jich práce bojovat s vetřelci.

Jazyky

I když Děti lesa a Lid plání mluví logicky jiným jazykem, z důvodu jednoduchosti všichni používají češtinu a vzájemně si rozumí.

Hlasování

Ve hře je občas třeba hlasovat. Děje se to tak, že ten, který zastává určitý názor, se postaví kus stranou. Ti, kdo s ním souhlasí, s stoupnou k němu. Pokud má oponenta, tak k němu si zase stoupnou jeho příznivci.

Většinou stačí optické porovnání a je jasné, kdo je vítěz. V případě víl má ale každá víla svůj hlas tak důležitý, kolik vlastní talů. Důležitý je tedy součet talů na každé straně. U lešijů zase platí, že pokud je jednou ze stran Lesní král a aspoň jeden další lešij jej podpoří, tak vyhrává.

Aura moci lešijů

Lešijové jsou absolutní vládci lesního lidu a všichni se k nim chovají s bázní a úctou. Při jednání s nimi je třeba dodržovat následující zvyky:

Lesní lid nepoužívá vykání. Lešije však oslovuje slovem “mocný”. Buď ve tvaru “mocný Gaduo, můžeš mi říct…”, nebo pouze “mocný, můžeš mi říct…”.

Když lešij říká něco důležitého, ostatní šeptají poslední slovo každé jeho věty. Nemusí se nutně jednat o stejné slovo nebo krátkou větu, jde použít i jiné slovo, které vyjadřuje souhlas (např. “Tak pravíš”). Pokud lešij chce zdůraznit, že šepot vyžaduje, tak udeří holí do země.

Pokud jde lešij, všichni ostatní by se měli rozestoupit. Žádný hejkal ani víla by se neměli k lešijovi přiblížit blíže, než na dosah napřímené paže. Pokud s ním ovšem chtějí jednat, mohou přijít blíže, nebo se i lešije dotknout. Ale pouze uctivě a se sklopeným zrakem.

Hejkalové a víly se nesmí podívat lešijovi do očí. Pokud se lešij sám podívá do jejich očí, sklopí zrak.

Lešijové jsou moudří a znají nejvíce příběhů. Je zvykem, že za nimi ostatní Děti lesa chodí a ptají se na různé příběhy.

Kouzla

Lešijové, vodníci a někteří další tvorové umějí sesílat kouzla. Existuje několik obecně používaných kouzel:

Páran – Odhození (ruka v pěst)

Cílová postava je odhozena cca 2 m ve směru od sesilatele. Pokud nemůže ustoupit, např. protože je za ní překážka, je lehce zraněna.

Huaka – strach (namířený ukazováček)

Cílová postava se vyhýbá cca minutu kontaktu se sesilatelem: nesmí se k němu přiblížit na dosah zbraně a pokud se přiblíží sesilatel, musí se od něj vzdálit. Také nesmí provádět útočné akce proti sesilateli, pokud má možnost se boji s ním vyhnout (tedy je-li zahnána do úzkých, normálně bojuje), a musí předvádět strach.

Šivanú – ochromení (roztažené prsty)

Cílová postava je cca minutu ochromená a nemůže se hýbat. Může pouze mluvit. Je pak velice jednoduché jí zabít zbraní.

Dušení / Topení

Toto kouzlo funguje jinak, než ostatní. Nemá zaklínadlo a používá se tak, že kouzelník vztáhne obě ruce proti cíli (případně se dotýká jednou rukou vody) a odříkává kletbu. Po cca 10ti vteřinách se oběť začíná topit. Začne se jí špatně dýchat, drží se rukama za krk apod. Po cca minutě cíl kouzla zahyne.