Hra

praktické / jak hrát Bytosti / jak hrát Illeny / jak hrát míšence

Larp Nový Illen je dvoudenní fantasy hra.

Hráči zde pracují na vytváření svých postav a dějů před hrou tak, aby jejich prožitek byl částečně založen na základní kostře hlavního příběhu, ale přinášel i dost volnosti pro volnou hru a vytváření linek a dějů, které přinese až hra samotná.

Kroniky Nového Illenu: Návrat Krvavého krále

Sever započal boj o svou nezávislost. Brány Avalonu se otevřely a do Illenu se vrátily Bytosti a do Mythey magie. Hvozd ožil. Ale magie, která držela Krvavého krále, byla prastará, divoká. Thorncrestské království podpořilo Sever, Illenský císař spolu s papežem vyhlásili svatou válku proti Novocírkevníkům. Rozhořel se hon na Míšence. Míšenec mohl být buď Služebník nebo mrtvý. Nic mezi tím. Bezbranní Míšenci byli po stovkách a tisících deportování do táborů, na práci nebo na smrt. Jednotky dobrovolníků se vydávali do nitra císařství a hledali pašerácké cesty, jak Míšence dostat za hranice. Nový Illen stál na pokraji chaosu. A Krvavý král? 

Krvávý král povolal starou a mocnou magii, aby se vlila do žil všech, kterým magie do žil patří a..

A pak se stalo něco, co neplánoval ani on. Na mnoha dávných zřídlem moci vyrostly jedné noci podivné kopulé, dómy, které utekly prostoru i času. Nešlo jimi projít tam a zpět. Ne, jen tak. Mnoho těch, co to zakusilo, zahynulo, než prošli skrz. Na první pohled to byla jen podivná magická stěna. 

Než se učeným a moudrým podařilo přijít na to, co to doopravdy je, kupole zmizely. Jako by ani nebyly. Jenže pokud byl Illen na pokraji chaosu před kopulemi, nyní stojí v oku bouře. V každé kopuli totiž čas běžel po svém. Co pro jednoho byl rok, pro druhého dva a pro některé uteklo i 15 či 20 let. Sever sčítá své ztráty, ztracené a zmatené lidi i Bytosti. Na sever tajně přijíždí ti, kteří již magii ve svých žilách znovu probudili. Pod hrozbou církve i brzkého útoku Krvavého krále je potřeba zjistit, co se stalo a hlavně, jak z téhle šlamastiky ven, než se strhne něco ještě horšího. 

Kroniky Nového Illenu jsou zpět. Krvavého krále nezastavilo ani několik stovek let magického spánku, sotva ho mohl zastavit covid. Pátá kapitola je zpět, magie na Mythey je zpět a nastal čas psát nové legendy. 

Co se kupin týče, příběh bude otevřený hlavně Bytostem, Míšencům, lovcům čarodějnic a Seveřanům. Samozřejmě nikdy nepohrdneme klérem Slunečního boha. 

Hra není zaměřená na boj, ale pracuje s možností si dát po hlavě mečem i magií. 

Termíny přihlašování jsou uvedeny v části Registrace. Z přihlášek budeme vybírat.

Postavy

Je dobré si pamatovat, že víc hlav víc ví a že v počtu je síla.

A Sever je zlé místo, kde chodit sám se nevyplatí. Bylo by dobré, aby vaše postava patřila do nějaké skupiny. Už jen z toho důvodu, že je pro nás snazší pracovat s postavami, které organicky navazují vztahy v rámci skupiny (to je pak půl práce hotovo!).

Nebráníme se solitérním postavám, ale věříme, že pokud budete patřit k nějaké skupině, rozhodně neprohloupíte.

Registrace

Přihlašování na 5. ročník spuštěno

Přihlašování končí 31. 1. 2022. Odkaz na registrační formulář pro hráče je zde, pro pomocníky (herce cizích postav, fotografy, kuchaře…) (bude doplněno).

Po odeslání přihlášky obdržíte email s odkazem na kartu postavy, do které organizátoři pravidelně nahlížejí.

Prosím, věnujte přípravě postavy dostatečné množství času. Pokud nebude v kartě postavy ani čárka, nebudeme schopni vaší postavě klást do cesty nelehké překážky a úskalí, které bude muset překonávat – tzn. kdo nebude na své postavě pracovat, nebude mít ve hře od organizace nic připraveno.
Prosíme, buďte zodpovědní – vaše postava znamená nejen hru pro vás, ale i vaše spoluhráče!

Svět Nového Illenu tvoří právě vaše příběhy!

Kdy

5. ročník proběhne od 18. do 20. 8. 2022.

Za kolik

Základní cena za hru je 2.000,- Kč + 300,- záloha za úklid. Herci cizích postav platí poplatek za stravu a energie 300,- Kč.

Platby posílejte po obdržení výzvy na účet 2601234979 / 2010. Prosím uveďte i variabilní symbol 20223.

Odkazy

mailová adresa je: illen@awainqerch.cz

facebooková stránka hry

Svět

historie / Illeni / Bytosti / míšenci / geografie

Nový Illen.
Fantasy svět, kde si hráči přejí.

Představte si Říši Fantasie z Nekonečného příběhu, kterou dobyla steampunková verze Warhammeru.

Svět plný barev a fantastických tvorů, demagogie, fanatické víry, honů na čarodějnice, intrik, zakázané magie, která ale odmítá veškerá pouta a vyvěrá z puklin Nového Illenu jako vodní pramen, který nakonec najde cestu na povrch.

Tvůrci

Awain/Qerch

Awain/Qerch z.s. je zapsaný spolek, který byl vytvořen pro účely pořádání zážitkových her – larpů a kulturních akcí.

I když sám spolek byl založen teprve v roce 2017, má dlouhou tradici pořádání her v neformální podobě. Zakládající členové tvoří hry již od roku 1995.

Autoři

Jana Raila Hlavsová

Vyrostla na zámku Jezeří, vystudovala archeologii a stavební historii, aby stejně utekla k divadlu. Nakonec spojila všechno dohromady.
Pracuje v Národním památníků hrdinů heydrichiády a vypráví o hrdinech českého odboje školám během lektorských programů.
Propojuje zážitkovou pedagogiku a kulturní akce na českých památkách. Celý život se motá kolem divadla a jeho tvorby.

K larpům přičichla v roce 2004, v letech 2006-2010 je spolu s Rael páchala v Plzni a to od čisté fantastiky po městské urban fantasy v historickém centru.
Pak si dala pauzu a zdrhla zpět k divadlu a filmu.
Aktivně larpí od 2012 a 2017 v rámci vzpomínkového optimismu stvořila Kroniky Nového Illenu, silně ovlivněná pardubickými Larpard a tvorbou Jan “Newmana” Nováka a jeho krásné ženy a přátel.
Je hlavním kreativcem hry.
Miluje tvorbu silných a dramatických příběhů, potrpí si na efekty a vizuální sílu scén stejně jako na jejich dramatičnost.

Netají se tím, že Illen je “hodně larp pro kámoše, abychom si měli kde hrát to, co opravdu chceme a co nás baví.”
Zároveň ji ale láká dělat prostor pro tzv. “Larp magic”, ten kouzelný okamžik, kdy si příběh převezme otěže a prostě se stane. Je to jistý druh alchymie a ta jí na tom baví asi nejvíc.

A pak lidi.

Protože bez nich to nejde a bylo by to o ničem.

Leoš Kyša

Řezník, spisovatel, larper a také VŠ učitel. V mládí se převlékal za hraničáře, v dospělosti za Františka Kotletu. Stále nevíme, co je děsivější.

Adam Slabecký (Necron)

Svoje vlastní hry začal pořádat už v temném larpovém dávnověku devadesátých let.

Od té doby nepřestal, takže do dnešního dne vytvořil přes čtyřicet larpů.

Daleko raději hry vymýšlí, než hraje, proto ho málokdy potkáte jako hráče.
Bydlí na židovském hřbitově v bývalé obřadní síni. Pracuje v rodinné stavební firmě.