Hra

praktické / jak hrát Bytosti / jak hrát Illeny / jak hrát míšence

Larp Nový Illen je dvoudenní fantasy obsahová hra.

Hráči zde pracují na vytváření svých postav a dějů před hrou tak, aby jejich prožitek byl částečně založen na základní kostře hlavního příběhu, ale přinášel i dost volnosti pro volnou hru a vytváření linek a dějů, které přinese až hra samotná.

Kroniky Nového Illenu jsou, především pro hráče Bytostí, fyzicky velmi kontaktní hrou. Využívají pohybové improvizace a tance ke komunikaci. Nabízejí taky opačný druh zážitku, který naprosto potlačuje možnosti řeči těla a doteku mezi osobami.

Postavy

V naší hře si postavu vytváří především sami hráči. Jsou při tom ale v kontaktu s organizátory, kteří jim radí a pomáhají postavy vymýšlet.

Po registraci do hry obdrží hráč kartu postavy, která mu nastolí zásadní otázky, co vlastně chce hrát a zažít. Nejdůležitější otázkou je, zda má být hráčova postava Illen nebo Bytost.

Hra Illenů je o plnění příkazů, žití podle pravidel, potlačování vlastních tužeb, přání a potřeb, loajalitě. Důležitou součástí může být náboženský tlak, ponižování ostatních, manipulace s ostatními a násilí páchaném na ostatních.

Hra za Bytosti je velmi fyzická a citová. Je o propojení, mystice, magii, udržování starých tradic. Zároveň o násilném potlačování přirozenosti, o ztrátě vlastní vůle, důstojnosti a práv.

Po vyplnění karty postavy domluví organizátoři s hráčem, do jaké herní skupiny bude patřit.

Sněte, přejte si a pište, co chcete hrát. Tento larp vzniká proto, aby si hráči mohli zahrát to, co milují. Klidně recyklujte postavy, zápletky a scény, které jste kdysi hráli a v nějaké obměně by vás rozzářily znovu. Cílem je hrát si a hlavně společně tvořit. A to už před hrou.

Skupiny

Je dobré si pamatovat, že víc hlav víc ví a že v počtu je síla.
A Sever je zlé místo, kde chodit sám se nevyplatí. Bylo by dobré, aby vaše postava patřila do nějaké skupiny. Už jen z toho důvodu, že je pro nás snazší pracovat s postavami, které organicky navazují vztahy v rámci skupiny (to je pak půl práce hotovo!).
Nebráníme se solitérním postavám, ale věříme, že pokud budete patřit k nějaké skupině, rozhodně neprohloupíte.

Registrace

Přihlašování na 3. ročník spuštěno

Přihlašování končí 15. března. Odkaz na registrační formulář je zde.

Po odeslání přihlášky obdržíte email s odkazem na kartu postavy, do které organizátoři pravidelně nahlížejí.

Prosím, věnujte přípravě postavy dostatečné množství času. Pokud nebude v kartě postavy ani čárka, nebudeme schopni vaší postavě klást do cesty nelehké překážky a úskalí, které bude muset překonávat – tzn. kdo nebude na své postavě pracovat, nebude mít ve hře od organizace nic připraveno.
Prosíme, buďte zodpovědní – vaše postava znamená nejen hru pro vás, ale i vaše spoluhráče!

Svět Nového Illenu tvoří právě vaše příběhy!

Kdy

Třetí ročník proběhne od 29. srpna (čtvrtek) večer do 1. září (sobota) v noci.

Za kolik

Základní cena za hru je 1.000,- Kč. Cizí postavy neplatí nic.

Platby posílejte po obdržení výzvy na účet 2601234979 / 2010. Prosím uveďte i variabilní symbol 20194.

Při zrušení registrace měsíc a více před hrou vracíme platbu celou, při zrušení dva týdny a více před hrou vracíme polovinu.

Odkazy

mailová adresa je: illen@awainqerch.cz

facebooková stránka hry

facebooková stránka pro 3. ročník

Svět

historie / Illeni / Bytosti / míšenci / geografie

Nový Illen.
Fantasy svět, kde si hráči přejí.

Představte si Říši Fantasie z Nekonečného příběhu, kterou dobyla steampunková verze Warhammeru.

Svět plný barev a fantastických tvorů, demagogie, fanatické víry, honů na čarodějnice, intrik, zakázané magie, která ale odmítá veškerá pouta a vyvěrá z puklin Nového Illenu jako vodní pramen, který nakonec najde cestu na povrch.

Tvůrci

Awain/Qerch

Awain/Qerch z.s. je zapsaný spolek, který byl vytvořen pro účely pořádání zážitkových her – larpů a kulturních akcí.

I když sám spolek byl založen teprve v roce 2017, má dlouhou tradici pořádání her v neformální podobě. Zakládající členové tvoří hry již od roku 1995.

Autoři

Jana Raila Hlavsová

Vyrostla na zámku Jezeří, vystudovala archeologii a stavební historii, aby stejně utekla k divadlu. Nakonec spojila všechno dohromady.
Pracuje v Národním památníků hrdinů heydrichiády a vypráví o hrdinech českého odboje školám během lektorských programů.
Propojuje zážitkovou pedagogiku a kulturní akce na českých památkách. Celý život se motá kolem divadla a jeho tvorby.

K larpům přičichla v roce 2004, v letech 2006-2010 je spolu s Rael páchala v Plzni a to od čisté fantastiky po městské urban fantasy v historickém centru.
Pak si dala pauzu a zdrhla zpět k divadlu a filmu.
Aktivně larpí od 2012 a 2017 v rámci vzpomínkového optimismu stvořila Kroniky Nového Illenu, silně ovlivněná pardubickými Larpard a tvorbou Jan “Newmana” Nováka a jeho krásné ženy a přátel.
Je hlavním kreativcem hry.
Miluje tvorbu silných a dramatických příběhů, potrpí si na efekty a vizuální sílu scén stejně jako na jejich dramatičnost.

Netají se tím, že Illen je “hodně larp pro kámoše, abychom si měli kde hrát to, co opravdu chceme a co nás baví.”
Zároveň ji ale láká dělat prostor pro tzv. “Larp magic”, ten kouzelný okamžik, kdy si příběh převezme otěže a prostě se stane. Je to jistý druh alchymie a ta jí na tom baví asi nejvíc.

A pak lidi.

Protože bez nich to nejde a bylo by to o ničem.

Adam Slabecký (Necron)

Svoje vlastní hry začal pořádat už v temném larpovém dávnověku devadesátých let.

Od té doby nepřestal, takže do dnešního dne vytvořil přes čtyřicet larpů.

Daleko raději hry vymýšlí, než hraje, proto ho málokdy potkáte jako hráče.
Bydlí na židovském hřbitově v bývalé obřadní síni. Pracuje v rodinné stavební firmě.