Hra

praktické / jak hrát Bytosti / jak hrát Illeny / jak hrát míšence

Larp Nový Illen je dvoudenní fantasy obsahová hra.

Hráči zde pracují na vytváření svých postav a dějů před hrou tak, aby jejich prožitek byl částečně založen na základní kostře hlavního příběhu, ale přinášel i dost volnosti pro volnou hru a vytváření linek a dějů, které přinese až hra samotná.

Kroniky Nového Illenu: Stíny Severu 

Lissen, staré zapadlé rodinné sídlo dávno zapomenutého rodu, má nového pána. Adrian Viktor van Rijn koupil zadlužené opuštěné místo a během letních měsíců jej nechal opravit a přestěhoval tam sebe i své sestry a služebnictvo. A okolí zabydlel hlavně Seveřany.

Sever je defacto ovládaný NovoIllenskou obchodní společností. Jedinou organizaci, která je zaměřená na obchod a je neutrální k Císařké i Velkokrálovské politice. Sever je v područí těžařů. Plundrování Hvozdu a kamenolomů v horách Severu jsou písnička ohrávaná více než 500 let. Rody byly zničeny. Seveřani si zuby nechty drží své tradice a bez pašeráků by většina dávno chcípla hlady jako nevolníci těžařů.

Mladý pan Rijn ale pochází ze Západu a má dost bláznivé nápady. Třeba chce Seveřany vzdělávat a zároveň rekonstruovat staré obyčeje. Prý pro pobavení. A je dost bohatý, aby si to mohl dovolit. Jen Sluneční Bůh ví, proč mu to obchodní společnost toleruje.

Seveřani ale nejásají. Dal jim práci, ale v Lissenu chce pracovat jen málokdo. Říká se, že je to prokleté místo, kde straší. Před 500 lety se tu stalo něco strašného, ale nikdo o tom nechce mluvit. Knihovna starého zámku je děsivé místo. A kdo se začte do jejích knih, prý zešílí.

Mladého pána ani jeho sestry a hosty to netrápí. Blíží se konec léta, vinobranní a je potřeba to pořádně oslavit. Ideálně dle starých tradic. Slavnosti Severu kdysi patřily k největším událostem nejen v severních provinciích. A tak se chystá velká slavnost. Místní nevěří, že to bude víc, než nějaký západokrálovský mumraj masek s ohňostrojem. Ale co když se tradice skutečně dají obnovit? 

Dokázali pak znovu Seveřani porozumět hlasu Hvozdu? A co podivné vraždy, které se tu prý začaly dít od chvíle, kdy se mladý pán nastěhoval? Proč jsou na Slavnosti pozvání Sluneční rytíři? Má se Sever bát Valeriánek? Co skrývá tajemný Hvozd kolem zámku? Skutečně tu po setmění obchází přízraky z minulosti? Co je pravda na pohádkách o Bytostech?  

Na pozadí barevných slavností v maskách se bude odehrávat trochu hororu, duchařiny, temných a tajných rituálů, politických čachrů, severského pytlačení a rebelování proti vrchnosti a pokus o vzývání temných sil také chybět nebude. Jestli si někdo myslel, že démoni to před 500 lety vzdali, tak je naiva naivní. Co by to byl Illen bez vymítání? Vypátrají postavy, kdo to byli Lovci čarodějnic a proč zmizeli neznámo kam? Vrátí se Bytosti na Illen? A co Sluneční církev? Najde znovu jednotu, nebo se schyluje k náboženské válce? Aby se ještě Velkokrál a císař nedivili, až se jim všem Sever vymkne z rukou a to se klidně může stát. Protože stíny ve Hvozdu jsou temnější a delší. A probuzení starého Lissenu probudilo uvnitř Hvozdu něco ještě mnohem staršího.

Inspiraci můžete hledat v seriálech jako Carnival Row, V zajetí kouzel, The haunting of Hill House a filmech Legenda, Labyrint, Dům v růžích, Nekonečný příběh a pod. 

Postavy

Je dobré si pamatovat, že víc hlav víc ví a že v počtu je síla.

A Sever je zlé místo, kde chodit sám se nevyplatí. Bylo by dobré, aby vaše postava patřila do nějaké skupiny. Už jen z toho důvodu, že je pro nás snazší pracovat s postavami, které organicky navazují vztahy v rámci skupiny (to je pak půl práce hotovo!).

Nebráníme se solitérním postavám, ale věříme, že pokud budete patřit k nějaké skupině, rozhodně neprohloupíte.

A za co letos hrát?

Illeni se jdou primárně bavit, dělat bordel, pít, uvolňovat mravy, dělat politiku a bubu na kohokoli slabšího, chudšího a pod. Illeni jsou nadřazení všemu a všem. Budou bojovat o moc mezi císařstvím a velkokrálovstvím. Slavnosti jsou prostě o tom se bavit, vzít si masku a …možná zažít mysterium, záhadu a podivné věci, které se nedají vysvětlit rozumem. Démoni a čarodějnice jsou pro Thorcrestské směšnou nevědeckou pověrou. Pro císařské jsou pověry tou správnou vírou. Pohoršení patří k dobrým mravům. A chudina maká. Jako vždy a všude. Illeni taky mají vzácnou možnost druhé často beztrestně šikanovat.

Bytosti jsou pro mnohé jen legenda. Oni sami mají Illeny za legendární strašáky. A když se brány Avalon otevřou, ocitají se v dávném domově svých předků. Ale jsou tam v bezpečí?

Míšenci. Špinavá krev, podivné sny, okovy spíš na duši než na rukou. Otrocká rasa, která čelí předsudkům, ústrkům a hledá své místo na slunci. Sloužit je zábava. Navíc do vás budou libovolně bodat, bičovat a podobně.

A nyní slibované skupiny.

OSOBNÍ DRUŽINA PÁNA LISSENU

Adrian Viktor van Rijn si do Lissenu přivezl kromě svých tří sester dvojčat Beatrix a Annabelle a nejmladší Oleny, i své přátelé a samozřejmě služebnictvo. Jeho přátelé jsou samozřejmě posh západní šlechtická mládež, která asi zažije hodně tvrdou srážku se severskou realitou. A co se služebnictva týče, to je ještě podivnější sbírka existencí, než by člověk řekl.

DETEKTIVNÍ KANCELÁŘ VE SLUŽBÁCH VELKOKRÁLE

Gereon Sorrenson je vyšetřovatel Velkokrálovské bezpečnosti (zkratka VKB). Je to v hodnosti vyšetřovatele-detektiva a má sebou svůj obvyklý tým. Což tedy rozhodně není banda hodných hochů. Do Lissenu ho poslala povinnost i dávné přátelství s novým pánem panství. V Lissenu se dějí divné věci. Vraždy, zmizení a mluví se i o přízracích na chodbách a na okraji lesa. Jistě, že je nutné tomu přijít na kloub a vyvrátit mýty o magii a duších.

KOMEDIANTI

To je vždycky super. Opět bude reálná show, takže je to skupina vhodná pro ty, co chtějí tvořit sevřenou skupinku se svými tajemstvími a vnitřním řádem. Budou barevní, hlasití a opravdu budou dělat divadla, kejkle a zábavu.

SEVEŘANI

Nový pán Lissenu trvá na služebnictvu, které pochází přímo ze Severu. Uzavřená, tajemná skupina, která tu potem a krví bude dávat dohromady staré tradice a hledat způsob, jak opět narovnat páteř a stát se hrdými Seveřany v novém světě. Drsní, neotesaní, uzavření. Ti, co špinavé prádlo vždycky perou doma a v tichu. Nebezpeční, protože málokdy poznáte, co si doopravdy myslí.

INKVIZICE SLUNEČNÍ CÍRKVE

Sluneční církev letos nabízí zajímavou hru. Tradiční dogma vs. reformisté. Bude to jedna větší grupa, která bude řešit nadcházející církevní schizma. A pořád budou moct mučit. A nutit lidi ke zpovědi. Dobrý ne?:))

SLUNEČNÍ RYTÍŘI

Boj s čarodějnicemi nikdy nekončí. Muži zoceleni bojem s ošklivou magií, ženskými podlostmi, žijící v přísném celibátu a řádu. Nejsou jen fanatičtí. Oni vidí na vlastní oči na velmi blízko řádění Valeriánek. A mnohdy jsou jediní, kdo před těmihle nemilosrdnými čarodějnicemi, dokáží chránit nevinné. Za posledních 500 let jejich renomé velmi stouplo. Je to elita elit. Ale tady na Slavnostech Severu je čeká spoustu práce. Ne zábava a veselí.

MÍŠENCI

Primárně skupina sluhů a pomocné síly, která dostala možnost si tady na Severu koupit svou svobodu. A možná je sem táhne i volání krve. Nebo touha po svobodě a sebeurčení. Ostatně několik krvavých vzpour už to za posledních 500 let pár bylo. A jednou třeba uspějí. Důležité je to nevzdat.

VALERIÁNKY

Bez ohledu na skupinu, tohle , milé dámy, chcete. Valeriánky založila mocná Ellara Amber Durrnadon, a pojmenovala tyto mocné, emancipované a všehoschopné ženy po její matce, aby uctila její památku a odkaz. Smrt starým strukturám. Illeni budou platit za to, že ženám sebraly magii a právo na sebeurčení. Je čas převzít vládu na tímhle kontinentem a usadit magii starých Illenských mágů zpět na trůn. Ale pod vedením čarodějek, samozřejmě.Zatím musí Valeriánky žít v tajnosti, skrývat svou příslušnost a vyhýbat se Inkvizici. Ale doba skrývání nebude trvat věčně.

BYTOSTI

Co by byl Nový Illen bez Bytostí? Takže budou, ale bude to skupina do určité míry omezená, budou to potomci těch, kteří odešli na Avalon a bude to skupinka, která přijde znovuobjevovat svět svých předků. Dostanou šanci vrátit Mythee duši a život? Každopádně, tahle skupina bude mezinárodní. Ale protože Bytosti budou více než jindy komunikovat nonverbálně, tak vás neznalost angličtiny nebude brzdit. A bude to magic, jak jinak.

LISSENSKÁ STRÁŽ

Kdysi se jí říkalo Jízdní hlídka. Seveřani schopní přežít ve Hvozdu. Ten je totiž stále temné a nebezpečné místo. Nový pán Lissenu jí velkoryse obnovil a zafinancoval. Snad se jim podaří najít vztah nové doby ke starým tradicím a opět pozvednout slávu Severských bojovníků.

OBCHODNÍ SPOLEČNOST NOVÉHO ILLENU

Má někdo chuť si zahrát bezzkrupolozní verzi Východoindické společností? Bojovat za své obchodní zájmy je potřeba pořád a všude.

ZÁSTUPCI CÍSAŘSTVÍ NOVÉHO ILLENU

Císař je náš pán a ochránce a jeho zájmy je potřeba hlídat hlavně na tak křehkém území, jako je Sever. Nenechte Thorncrestské Imperium šidit vaše práva.

ZÁSTUPCI VELKOKRÁLE

Thorncrestské velkokráloství jednou ovládne celý kontinent a možná celý svět. Ale bylo by dobré konečně získat vládu na Severem. Tam by bylo dobré začít. Stačí zatím ohlídat císařské, aby se do Lissenu moc nenaváželi. Ostatně, je to křehké téma i ideologicky. Aby se nám sem nechtěly vrátit staré rody. No fuj, to se nesmí stát. Sláva velkokráli, fuj císaři!

Registrace

Přihlašování na 4. ročník spuštěno

Přihlašování končí 30. dubna. Odkaz na registrační formulář pro hráče je zde, pro pomocníky (herce cizích postav, fotografy, kuchaře…) zde.

Po odeslání přihlášky obdržíte email s odkazem na kartu postavy, do které organizátoři pravidelně nahlížejí.

Prosím, věnujte přípravě postavy dostatečné množství času. Pokud nebude v kartě postavy ani čárka, nebudeme schopni vaší postavě klást do cesty nelehké překážky a úskalí, které bude muset překonávat – tzn. kdo nebude na své postavě pracovat, nebude mít ve hře od organizace nic připraveno.
Prosíme, buďte zodpovědní – vaše postava znamená nejen hru pro vás, ale i vaše spoluhráče!

Svět Nového Illenu tvoří právě vaše příběhy!

Kdy

4. ročník proběhne od 27. srpna (čtvrtek) večer do 29. srpna (sobota) v noci.

Za kolik

Základní cena za hru je 1.700,- Kč + 300,- záloha za úklid. Herci cizích postav neplatí nic.

Platby posílejte po obdržení výzvy na účet 2601234979 / 2010. Prosím uveďte i variabilní symbol 20204. Splatnost je 30.6.

Odkazy

mailová adresa je: illen@awainqerch.cz

facebooková stránka hry

Svět

historie / Illeni / Bytosti / míšenci / geografie

Nový Illen.
Fantasy svět, kde si hráči přejí.

Představte si Říši Fantasie z Nekonečného příběhu, kterou dobyla steampunková verze Warhammeru.

Svět plný barev a fantastických tvorů, demagogie, fanatické víry, honů na čarodějnice, intrik, zakázané magie, která ale odmítá veškerá pouta a vyvěrá z puklin Nového Illenu jako vodní pramen, který nakonec najde cestu na povrch.

Tvůrci

Awain/Qerch

Awain/Qerch z.s. je zapsaný spolek, který byl vytvořen pro účely pořádání zážitkových her – larpů a kulturních akcí.

I když sám spolek byl založen teprve v roce 2017, má dlouhou tradici pořádání her v neformální podobě. Zakládající členové tvoří hry již od roku 1995.

Autoři

Jana Raila Hlavsová

Vyrostla na zámku Jezeří, vystudovala archeologii a stavební historii, aby stejně utekla k divadlu. Nakonec spojila všechno dohromady.
Pracuje v Národním památníků hrdinů heydrichiády a vypráví o hrdinech českého odboje školám během lektorských programů.
Propojuje zážitkovou pedagogiku a kulturní akce na českých památkách. Celý život se motá kolem divadla a jeho tvorby.

K larpům přičichla v roce 2004, v letech 2006-2010 je spolu s Rael páchala v Plzni a to od čisté fantastiky po městské urban fantasy v historickém centru.
Pak si dala pauzu a zdrhla zpět k divadlu a filmu.
Aktivně larpí od 2012 a 2017 v rámci vzpomínkového optimismu stvořila Kroniky Nového Illenu, silně ovlivněná pardubickými Larpard a tvorbou Jan “Newmana” Nováka a jeho krásné ženy a přátel.
Je hlavním kreativcem hry.
Miluje tvorbu silných a dramatických příběhů, potrpí si na efekty a vizuální sílu scén stejně jako na jejich dramatičnost.

Netají se tím, že Illen je “hodně larp pro kámoše, abychom si měli kde hrát to, co opravdu chceme a co nás baví.”
Zároveň ji ale láká dělat prostor pro tzv. “Larp magic”, ten kouzelný okamžik, kdy si příběh převezme otěže a prostě se stane. Je to jistý druh alchymie a ta jí na tom baví asi nejvíc.

A pak lidi.

Protože bez nich to nejde a bylo by to o ničem.

Leoš Kyša

Řezník, spisovatel, larper a také VŠ učitel. V mládí se převlékal za hraničáře, v dospělosti za Františka Kotletu. Stále nevíme, co je děsivější.

Adam Slabecký (Necron)

Svoje vlastní hry začal pořádat už v temném larpovém dávnověku devadesátých let.

Od té doby nepřestal, takže do dnešního dne vytvořil přes čtyřicet larpů.

Daleko raději hry vymýšlí, než hraje, proto ho málokdy potkáte jako hráče.
Bydlí na židovském hřbitově v bývalé obřadní síni. Pracuje v rodinné stavební firmě.